Alla inlägg den 23 februari 2016

Av Anno nynsom - 23 februari 2016 13:42

Jag fick nyligen en fråga här på bloggen om jag någon gång tänkte skriva om mitt liv. Nej, absolut inte. som jag skrev när jag startade bloggen, jag tänker remain anonymous...


Jag kommer som sagt att skriva lite om mina erfarenheter med homofobi, men bara det. Aldrig mitt namn, i vilken stad jag bor i eller exakt hur gammal jag är. Det är både för att skydda dig, och för att skydda mig. Sanningen om min identitet kan skada alla... Haha just kidding. but seriously, im never gonna tell you how i am.


Jag gillar verkligen er som läser denna blogg. Och särskiljt du mama. Haha


Love all of ya!

Av Anno nynsom - 23 februari 2016 02:30

Jag tänkte skriva lite om hur det är att vara attraherad av andra kön än vad hetronormen säger.


Hur inser en att en inte är hetrosexuell?

Det inser en inte från början. En tänker jag är straight, jag är straight.

Efter ett tag inser en att en har fel. En börjar planera för att komma ut, även fast det oftast tar ett tag att samla mod.


Hur är det att komma ut?

Det är jätteläskigt. En tänker att ens nära och kära inte kommer att acceptera en. Jätteläskigt.

För vissa går det bra, men tyvärr går det sämre för vissa andra.


Hur är det att leva som öppet inte straight?

Det är ganska svårt. En får väldigt dumma och irriterande frågor hela tiden.

Det flesta är dock ganska snälla och är inte direkt homofober. Men vissa kan vara ganska läskiga, och då måste me liksom "dölja" sin läggning, dvs. inte pussa eller krama sin partner.



Vad är det här om?


En blogg om HBTQ+

Vilka länder läser min blogg?

Flag Counter

Frågor om hbtq+?

5 besvarade frågor

Dont speak swedish?

Senaste inläggen

Din åsikt räknas!

har du gått i pride?
 Ja
 nej
 of course!

Hur många läser?

Visa mig gärna att just du har läst!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
<<<
Februari 2016
>>>

Sök i bloggen

Självmordslinjens hemsida

https://mind.se/sjalvmordslinjen/

Kategorier

Arkiv

RSS

Självmordslinjens nr

Ring när som helst på dyngnet!

90101


Ovido - Quiz & Flashcards