Alla inlägg den 28 februari 2016

Av Anno nynsom - 28 februari 2016 08:30

En fråga jag ofta får av cis och hetropersoner, är hur jag kan vara accepterande mot ickebinära och homosexuella. Jag tänkte skriva ett inlägg, om exakt hur man kan göra detta.


  1. Ställa inga frågor om ickebinäras "tidigare" kön. Jag hatar det så mycket!!!
  2. Säg inte "du ser så bra ut i ditt nya kön" till transpersoner. Många av mina närmsta vänner som är mtf tycker det är skitjobbigt när någon säger så. Det är kränkande, så don´t!
  3. Som jag tidigare sagt/skrivit så anta aldrig kön pga utseende. Jag hatar när folk tror att de kan kalla mig hon. Kalla mig hin!!!
  4. Använd en istället för man. säg inte man gör så. Säg en gör så. Jag vet att jag tidigare skrivit detta, men jag tänker fortsätta med det tills alla gör det.
  5. Ställ inga frågor om homosexuella "tidigare varit hetro". Det är orespektfullt, och for your info, no i were´nt. Jag har aldrig haft en pojkvän.
  6. Om du inte vet någons pronomen fråga dem! Ingen blir sur över det, man vill ju inte bli felkönad :)
  7. Var inte skittrevlig, eller jättenervös för att göra fel. Var dig själv och om du gör fel så säger hen till!

Tack till er som läser, love ya!

Vad är det här om?


En blogg om HBTQ+

Vilka länder läser min blogg?

Flag Counter

Frågor om hbtq+?

5 besvarade frågor

Dont speak swedish?

Senaste inläggen

Din åsikt räknas!

har du gått i pride?
 Ja
 nej
 of course!

Hur många läser?

Visa mig gärna att just du har läst!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
<<<
Februari 2016
>>>

Sök i bloggen

Självmordslinjens hemsida

https://mind.se/sjalvmordslinjen/

Kategorier

Arkiv

RSS

Självmordslinjens nr

Ring när som helst på dyngnet!

90101


Ovido - Quiz & Flashcards