Alla inlägg den 25 februari 2016

Av Anno nynsom - 25 februari 2016 01:45

Jag ville skriva lite om mina om ignorans mot ickebinära.


Det var mitt 3:dje år på gymnasiet och vi hade alla skrivit en uppsats som vi precis skulle lämna in.

Läraren bad oss ställa oss i två led, ett för tjejer och ett för killar för att lämna in den fortare.

Jag sa till hoom att jag inte kände mig bekväm i något av de två leden, men han sa bara, ja men...

-Ja, men... Och då sa jag, ja men jag vill ta detta till rektorn!


På rektorns kontor så säger jag att jag inte vill bli tvingad att ställa mig i något av de två led som han satt upp helt efter hetronormen.


Rektorn sa då med sin jävligt-irriterande-trevliga röst: - Ja, nu kan du ju ursäkt oss gamla gobbar för att inte förstå dessa nymodigheter direkt... - Höhöhö , skrattar läraren nu.

- Vi kan inte riktigt förstå dina kränkheter och sånt...

-Om jag vill ta detta till skolinspektionen då?

- Jag vet inte om de skulle ta det mer allvarligt...

Asså, jag kände inte att jag orkade ta upp det här, så jag lät det vara, men jag var fortfarande skitsur på rektorn resten av året.


Har du några dåliga erfarenheter med något liknande?

If that´s the case, comment down below!


Vad är det här om?


En blogg om HBTQ+

Vilka länder läser min blogg?

Flag Counter

Frågor om hbtq+?

5 besvarade frågor

Dont speak swedish?

Senaste inläggen

Din åsikt räknas!

har du gått i pride?
 Ja
 nej
 of course!

Hur många läser?

Visa mig gärna att just du har läst!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
<<<
Februari 2016
>>>

Sök i bloggen

Självmordslinjens hemsida

https://mind.se/sjalvmordslinjen/

Kategorier

Arkiv

RSS

Självmordslinjens nr

Ring när som helst på dyngnet!

90101


Ovido - Quiz & Flashcards